ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018 - ΧΑΡΙΣ ΚΑΡΝΕΖΗ
(2017-10-01)

«Εισαγωγή στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα»

3ωρο εργαστήριο με τη Δρ. Χάρι Καρνέζη
Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018

Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο Τρίνιτι της Ιρλανδίας και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που συχνά αντιμετωπίζουν παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει για πρώτη φορά την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.
Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες αλλά και να ξεπεράσουν προσωπικές δυσκολίες όπως φοβίες, άγχη, στερεοτυπίες, αντίσταση στην αλλαγή και έλλειψη αυτοπεποίθησης. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, τα προγράμματα ΓΣΔ είναι εξατομικευμένα και σχεδιάζονται κατόπιν λεπτομερούς αξιολόγησης του επιπέδου λειτουργικότητας του κάθε παιδιού. Η θεματολογία και οι επιμέρους στόχοι της κάθε ομάδας ορίζονται με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μελών της. Προσωπικοί στόχοι για το κάθε μέλος τίθενται σε συνεργασία με τους γονείς.

Μέθοδος
Τα παιδιά καλούνται να συμμετέχουν βιωματικά σε συναρπαστικές ιστορίες και να ξεπεράσουν μια σειρά δοκιμασίες, όπως να ανακαλύψουν το χαμένο θησαυρό, να βρουν το μαγικό τόπο με τα σοκολατένια ρυάκια, τα βουνά από παγωτό, τα ποτάμια της τσίχλας και τα δέντρα με τις καραμέλες, να πετάξουν με τα μαγικά χαλιά, να λύσουν το γρίφο της εξαφάνισης του μικρού μάγου, να φτιάξουν τη δική τους επιχείρηση. Οι δοκιμασίες αυτές στοχεύουν να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών και να τα παροτρύνουν να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να δημιουργήσουν φιλίες και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, όπως η αντίληψη και η έκφραση των συναισθημάτων τους, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούνε τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση.
Αποτελέσματα μελέτης
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της Δρ. Χάριτος Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητά του στη γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στη μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
Σκοπός του σεμιναρίου

H κατανόηση των αναγκών των παιδιών με ΥΛΑ και Άσπεργκερ

H κατανόηση του ΓΣΔ ως εκπαιδευτικού εργαλείου

H πρακτική εφαρμογή του ΓΣΔ

Θεματικές ενότητες – περιεχόμενο

1. Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (Θεωρία)

Πως σχετίζεται με τον αυτισμό

Ποια είναι η φιλοσοφία του

Ποιοι είναι οι στόχοι του

2. Το Γνωσιακό Συμπεροφορικό Δράμα στην Πράξη

Οι συμμετέχοντες βιώνουν σαν μαθητές το ΓΣΔ

3. Σχεδιασμός προγράμματος ΓΣΔ

Οι συμμετέχοντες διδάσκονται τη δομή του ΓΣΔ και τον σχεδιασμό ενός μαθήματος ΓΣΔ

4. Συζήτηση (Απορίες - ερωτήσεις)

 


Τρίτη, 6 Φεβρουαρίου

Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες
Ώρα: 6:00 μ.μ. - 9:00 μ.μ.
Χώρος: Κέντρο Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος, Κηφισίας 104, Αμπελόκηποι
Κόστος: 45 (Ενεργά μέλη Π.Ε.ΣΥ.Θ. άνεργοι: 30 €)
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης
Δηλώσεις συμμετοχής – πληροφορίες: 210-6996442, 6944 171522, cbdseminars@gmail.com, www.cbdmethod.com

Συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα – Χάρις Καρνέζη

 
 
Σπούδασε Υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και δούλεψε επαγγελματικά ως ηθοποιός για δέκα χρόνια. Πήρε Μάστερ (MA) στο «Θέατρο στην Eκπαίδευση» από το University of Central England στο Birmingham και έκανε διδακτορικό με υποτροφία στο Τμήμα Ψυχολογίας του πανεπιστημίου του Δουβλίνου, Trinity College Dublin. Κατά τη διατριβή της μελέτησε τις ανάγκες των παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Άσπεργκερ και σχεδίασε ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο για τα παιδιά αυτά, το «Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα» (ΓΣΔ) που συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές από γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες.
Για τη μελέτη της αυτή χρηματοδοτήθηκε από το Ιρλανδικό Κρατικό Συμβούλιο Εδικής Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα της απονεμήθηκε και το μεταπτυχιακό βραβείο έρευνας του πανεπιστημίου του Δουβλίνου. Στην Ελλάδα τιμήθηκε με το βραβείο «Γυναίκα Επιστήμων της Χρονιάς» από τον όμιλο Λυμπέρη. Τα αποτελέσματα της μελέτης της παρουσίασε σε διεθνή συνέδρια στην Ιρλανδία, την Αυστραλία, την Αμερική και το Μεξικό. Επίσης τη μέθοδό της δίδαξε σε ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους Ειδικής Αγωγής σε Ιρλανδία, Αυστραλία, Αμερική και Ελλάδα. Έχει κάνει διαλέξεις και σεμινάρια στα πανεπιστήμια Newman College στο Βirmingham της Αγγλίας, στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) και στο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, ενώ έχει σταθερές συνεργασίες με ειδικά σχολεία τόσο στην Αυστραλία όσο και στην Ιρλανδία όπου εφαρμόζει το ΓΣΔ. Μέχρι στιγμής έχει δουλέψει σε τακτική βάση με πάνω από 300 παιδιά στο φάσμα του αυτισμού σε Ιρλανδία, Αυστραλία και Ελλάδα. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του Autism Theatre Research Network.

 
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΡΜΠΑΛΑΣ





Επιστροφή
 
                                                                                               
   

   
      © Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων | Όροι Χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων